Brandet/dizájnt, webshopot és social marketinget 3 nap alatt! Igen, erről szólt számunkra a PécsiShop.hu (https://pecsishop.hu) a koronavírus járvány következtében kialakult korlátozások első heteiben. Pontosabban a második héten: az első héten mi is csak ámultunk, hová jutott a világ néhány nap leforgása alatt. Rengeteg ügyfelünk állította le futó projektjeit, vagy módosított a sprinteken. Balázs a vendéglátásban dolgozott, főként a házhoz-szállítás piacán. Azt gondolnád, hogy nekik aztán száguldott a biznisz, de a külföldi egyetemisták hazautazásával és a nagy franchise-ok piacralépésével jelentősen csökkent a frogalmuk. Ráadásul a helyi lakosság is óvatosan, vagy egyáltalán nem rendelt ételeket a korlátozás első napjaiban.

Elindult a felvásárlási láz: liszt, cukor, élesztő, rizs, olaj és a hasonló alapélelmiszerek szinte minden áruház polcain hiánycikké váltak. Tömött sorok minden boltban, minden nap, minden napszakában. Balázs április 3-án keresett meg minket cikkünk első mondatával: azonnal szeretne áttérni az élelmiszerek piacára! Ugyan régi vágya volt, hogy a vendéglátás során megismert helyi termelőkkel kínáljon fulfillment szolgáltatásokat, mégis egy koronavírus járvány kellett ahhoz, hogy -részben kényszerből- részben profi módon néhány nap alatt leszervezze az árukészletet, az értékesítést, a szállítást és az egyéb szükséges megoldásokat. Nekünk “jutott” az értékesítési csatorna: vagyis a webshop, a márka és a kommunikáció. Április 6-án, szeretett volna indulni “valamilyen fapados verzióval” és néhány termékkel: “a lényeg, hogy rendelni lehessen és bankkártyával fizetni..”

Általában egy hasonló jellegű munkát úgy egy hónap alatt hozunk tető alá. Itt teljesen szabad kezet kaptunk -aminek nyilván kifejezetten örülünk-, viszont ebben az esetben még a névválasztás is a mi feladatunk volt. Jellemzően csak az arculati elemeken dolgozunk hetekig egy ilyen projekt esetében, itt 1 nap alatt raktuk össze a teljes csomagot: így született meg a PécsiShop.hu, amibe jól bele is futottunk. Ugyanis még közvetlenül a pecsishop.hu linket beírva sem tudtuk egyhamar crawlereztetni a googlevel, mivel a “pécsi stop” nevű oldal olyannyira releváns volt már a kereső szemében, hogy egyszerűen átírta minden egyes keresésünket, de erről majd később.

Mert a lényeg, hogy április 8-án, 5 nappal Balázs megkeresését követően megszületett a PécsiShop első posztja: link. Pontosabban az első poszt már 1 nappal korábban kikerült, viszont 8-án már az éles oldalról adtunk hírt és rendelhetted rajta házhoz az élelmiszereket. Szóval ez egy gyors versenyfutás volt az idővel a körülményekkel, a technológiával és magunkkal is, mégis az egyik legsikeresebb munkánk. Természetesen kellett hozzá Balázs és a csapat elszántsága, a már kész megoldásaink és jónéhány kávé.. Ennyi idő alatt eddig képtelenségnek gondoltunk volna ilyen szintű projektet összerakni és talán ehhez is kellett a koronavírus okozta helyzet, viszont számunkra is kihívás és élmény is volt egyben. Az idő rövidsége miatt számtalan nehézségbe ütköztünk például a kártyás fizetés integrálása, vagy a mybuseniss fiók igazolása közben, ugyanis minden ügyfélszolgálat csökkentett módban, vagy egyáltalán nem működött. Brutál meló volt seo-ztatni a szerencsétlenül megválasztott PécsiShop nevet. Szintén kihívás volt a korlátozás idején releváns buyer personákat meghatározni az alapélelmiszerek iránt “érdeklődők” körében. Az Ads-en normális licittel lőni az élelmiszer házhoz szállításra és még sorolhatnánk, de annyi érdekességgel szembesültünk a helyzetben és olyan kiemelkedő eredményeket értünk el -nyilván a sajátos körülmények következtében is-, hogy egy újabb posztot szentelünk neki a későbbiekben. Addig is ha szükséged lenne egy profi webshopra, tényleg rövid határidővel, akkor jó helyen jársz!

Dumáljunk! Ingyen van: